رپورتاژ

سامسونگ از فناوری Neo QLED رونمایی کرد

شرکت های تولید کننده تلویزیون هر ساله به منظور رقابت و تصاحب سهم بیشتری از بازار، دست به طراحی و تولید فناوری های مختلفی خواهند زد. اغلب این شرکت ها بر روی نمایشگر در تلویزیون ها فوکوس دارند و دلیل آن را نیز می توان اهمیت و کاربرد بسیار بالای نمایشگر دانست. اصلی ترین بخش در تلویزیون نمایشگر آن است به همین دلیل نیز برندها از فناوری های مختلفی برای افزایش کیفیت و وضوح نمایشگر استفاده خواهند کرد. تعداد برندهایی که در حال حاضر در حال تولید و طراحی تلویزیون هستند بسیار بی شمار و هر کدام نیز در سطح جهانی دارای جایگاه هستند. یکی از این شرکت ها سامسونگ است. سامسونگ در زمینه تولید و طراحی نمایشگر حرفی برای گفتن دارد و می توان یکی از برندهای پیشتاز در این زمینه به شمار آورد.

سامسونگ هر ساله به منظور جلب نظر مخاطبان خود از فناوری های مختلفی رونمایی خواهد کرد که در آخرین اقدام، فناوری ساخت نمایشگر Neo QLED را معرفی کرده است. قبل از معرفی این تکنولوژی باید به این نکته اشاره کرد که کاربرانی که به دنبال خرید تلویزیون ارزان هستند، نباید به سمت این فناوری بیایند. چراکه سامسونگ در تلویزیون های بالارده از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد.

اگر بخواهیم با دید تخصصی به فناوری نئو کیوند نگاه کنیم باید بگوییم که این تکنولوژی فناوری Neo QLED سامسونگ، یک ترکیب از دو تکنولوژی مختلف است که بهبود وضوح، رنگ‌ها و کنتراست تلویزیون را فراهم می کند. این تکنولوژی، شامل یک صفحه نمایش Mini LED و لایه‌های کوانتومی می‌شود. سامسونگ این سر یاز تلویزیون ها را با مدل QN معرفی خواهد کرد و هر مدل در ابعاد و وضوح مختلف نمایشگر تولید خواهند شد.

یکی از تاثیرات این فناوری بر روشنایی و کیفیت رنگ تصاویر است. این مسئله در نمایشگر تلویزیون ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در تکنولوژی  Mini LED، از یک مجموعه از LED های کوچک برای روشنایی پیکسل ها استفاده می شود، که بهبود وضوح و روشنایی تصویر را فراهم می کند. به علاوه، با استفاده از این تکنولوژی، تلویزیون‌ها می‌توانند کنتراست بالاتری ارائه دهند. در موجموع می توان تصمیم گرفت که رنگ های موجود در تصاویر که با استفاده از این فناوری تولید خواهند شد، نسبت به نمایشگرهای معمولی بسیار جذاب تر و بع واقعیت نزدیک خواهند شد. از نظر فنی باید گفت که لایه کوانتوم دات (Quantum Dot) نیز به یک لایه نانوذراتی اشاره دارد که در پشت صفحه نمایش قرار دارد. این لایه به هر پیکسل کمک می کند تا رنگ‌ها را به طور دقیق تر تولید کند، که منجر به تصاویر با رنگ‌های زنده‌تر و واقع‌گرایانه‌تر می‌شود. مسئله ای که شاید برخی کاربران را از انتخاب این سری از تلویزیون ها باز دارد، قیمت آن است. قیمت تلویزیون سامسونگ که از فناوری نئو کیوند بهره برده اند نسبت به تلویزیون های معمولی (LED) نسبتاً بالاتر است. رنگ سیاده در نمایشگرهای NEO QLED فراتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید.

با ترکیب تکنولوژی Mini LED و لایه کوانتوم دات، فناوری Neo QLED امکان روشنایی بیشتر، کنتراست بیشتر و رنگ‌های بسیار واقعی‌ تری را در تصاویر تلویزیون فراهم می‌کند. همچنین، به دلیل استفاده از لایه  Mini LED، عمر صفحه نمایش تلویزیون هم بهبود یافته است.

تاثیر این فناوری بر طراحی تلویزیون ها نیز کم نبوده، که کاهش ضخامت نمایشگر و در نهایت بدنه تلویزیون از اصلی ترین مزیت های فناوری Neo QLED است که می تواند برای افرادی که در انتخاب و خرید تلویزیون به ظاهر آن توجه خواهند کرد، راضی کننده باشد.

با توجه به بررسی های انجام شده توسط ارکیده کالا و بازخورد دریافتی از سمت کاربران، تلویزیون های NEO QLED اغلب توسط کاربران حرفه ای انتخاب و خریدارای خواهد شد. این کاربران به کیفیت رنگ و وضوح نمایشگر بسیار توجه دارند و همین مسئله نیز موجب شده تا برای این دسته افراد، خرید تلویزیون های نئو کیوند بسیار منطقی باشد. اگر به دنبال خرید تلویزیون سامسونگ در مدل و سری و تکنولوژی های مختلف نمایشگر هستید، فروشگاه ارکیده کالا خرید تمامی مدل تلویزیون های سامسونگ را به صورت اینترنتی میسر و به طور تخصصی اقدام به بررسی آنها نموده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا