استان ها

نجات خانوار عشایری گرفتار در برف سالند کوه

نجات خانوار عشایری گرفتار در برف سالند کوه

ایسنا نوشت:رئیس جمعیت هلال احمر دزفول از امدادرسانی و نجات یک خانوار عشایری گرفتار در برف سالند کوه دزفول با تلاش نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان هلال احمر این شهرستان خبر داد.

مصطفی طحان امروز (۶ دی‌ماه) اظهار کرد: پیرو گزارش‌های رسیده مبنی بر گرفتار شدن یک خانوار عشایر در مسیرهای سخت‌گذر دهستان احمدفداله از توابع بخش شهیون دزفول و کسب اطلاعات اولیه از شرایط با توجه به بارش برف در ارتفاعات، سرمای شدید و متاسفانه همراه نداشتن تجهیزات گرمایشی که میزان آسیب‌پذیری این خانواده را بیشتر کرده بود، بلافاصله یک تیم تخصصی نجات در کوهستان از نجاتگران پایگاه امداد و نجات حضرت سبزقبا شهیون عازم منطقه در دامنه سالند کوه شد و به لطف خداوند توانستند پس از حدود پنج ساعت در حوالی ساعت ۳ بامداد، خودروی مورد نظر را پیدا کنند و سه سرنشین آن را نجات دهند.

وی افزود: نجاتگران داوطلب هلال‌احمر پس از شناسایی و اقدامات اولیه لازم و کنترل و رفع علائم هیپوترمی، در رفع نقص خودرو نیز همکاری کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: در شبانه‌روز گذشته چندین خانوار دیگر نیز در مسیر برگشت از روستای خرمیزان در راه گرفتار شده بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط بخشداری شهیون و اداره راه و ترابری شهرستان و جمعیت هلال احمر رهاسازی شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی مسیرهای کوهستانی شهرستان بسیار سخت‌گذر بوده و به خصوص در فصل زمستان تردد در این مسیرها مستلزم رعایت کامل مسائل ایمنی و همراه داشتن وسایل لازم است، به عزیزانی که قصد حرکت در این مسیرها را دارند توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه، قبل از حرکت در خصوص وضعیت جوی و راه‌ها اطلاعات لازم را کسب کرده و به هشدارهای مسئولان ذیربط توجه کنند.

46

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا