فرهنگی و هنری

نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر ساترا در یک قدمی برگزاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و ‌تصویر فراگیر در فضای مجازی، نشست خبری نمایشگاه «رصتا»، امروز دوشنبه اول اسفندماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات این سازمان با حضور سعید مقیسه (رئیس ساترا)، حمیدرضا نوابی (دبیر نمایشگاه)، محمدصادق افراسیابی (معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا) و جمعی از خبرنگاران حوزه فرهنگ برگزار و جزئیات برنامه‌های نمایشگاه تشریح شد.

سعید مقیسه (رئیس ساترا) در ابتدای نشست گفت: نخستین دوره از نمایشگاه «رصتا» (رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران) از ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان این نمایشگاه سکوهای دارای مجوز از ساترا، معاونت‌های تولیدی سازمان صداوسیما، شتابنده‌ها و موسسات حامی صنعت صوت و تصویر فراگیر هستند.

سعید مقیسه ادامه داد: در این‌ نمایشگاه، علاوه بر اینکه سکوهای دارای مجوز از ساترا خدمات خود را معرفی و عرضه خواهند کرد، خود ساترا هم خدماتی را ارائه می‌کند که این موارد شامل مشاوره صدور مجوز، مشاوره حقوقی، آشنایی با تنظیم‌گری داده محور، آشنایی با فعالیت‌های تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، آشنایی با فعالیت‌های تنظیم‌گری اقتصاد محور و تنظیم‌گری محتوایی ساترا خواهد بود. غیر از فعالان صنعت صوت و تصویر، اپراتورهای مراکز داده، اپراتورهای تلفن همراه و پیام‌رسان‌ها نیز به نمایشگاه دعوت شده‌اند. همچنین مساحتی درحدود ۱۲ متر برای استقرار تمام شرکت‌کنندگان به‌صورت رایگان درنظر گرفته شده است که درصورت تمایل با پرداخت هزینه جداگانه می‌توانند غرفه خود را افزایش دهند.

مقیسه درباره اهداف برگزاری نمایشگاه «رصتا» توضیح داد: از اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به همگرایی و هم‌افزایی بین فعالان و ذی‌نفعان و حمایت‌کنندگان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ارتباط با متخصصان حوزه رسانه، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل، انتقال‌ تجربه، جریان‌سازی برای تولید و توسعه تاثیرگذار، حمایت‌های مادی و معنوی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ایجاد فضای رقابت رسانه‌ای بین تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان رسانه‌ای، تبیین و تنویر افکار عمومی نسبت به حقوق کاربران، بازاریابی و بازارسازی و عرضه اقتصادی تولیدات به نفع تولید کنندگان اشاره کرد.

او با اشاره به این‌که امسال این نمایشگاه بخش بین‌المللی ندارد، گفت: علی‌رغم اینکه نمایشگاه امسال ملی است و بین‌المللی نیست اما یک بخشی طراحی کردیم که در آن نشان می‌دهیم صوت و تصویر فراگیر در سایر کشورها با چه مقرراتی فعالیت می‌کنند.

مقیسه دربارۀ برنامه‌های جانبی توضیح داد: افتتاحیه، برگزاری سمینار علمی برای بازدیدکنندگان، میزگرد تخصصی با فعالان صنعت، رونمایی برخی سرویس‌ها و محصولات، استفاده از ظرفیت استودیوی رادیویی برای برنامه‌سازی رادیویی در نمایشگاه و برپایی استودیوی تلویزیونی برای برنامه‌سازی تلویزیونی، ارزیابی شرکت‌های شتاب‌دهنده آومیک و اعلام فراخوان جشنواره سواد رسانه‌ای و اختتامیه نمایشگاه برنامه‌های جانبی هستند که در این‌چهار روز برگزار خواهند شد.

در ادامه نوابی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر میزان استقبال رسانه‌ها از نمایشگاه گفت: تاکنون تعداد ۹۶ پلتفرم برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که ۸۰ درصد آن‌ها از تهران و ۲۰ درصد از شهرستان‌ها هستند و تمامی هزینه‌های ایاب و ذهاب و اسکان سکوهای شهرستانی با ساترا است.

دبیر جشنواره «رصتا» ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه رویداد جدیدی است که در ساترا رقم‌ می‌زنیم. ما با برگزاری این نمایشگاه همچنان رویکرد حمایتی خودمان را پیگیری می‌کنیم. از طرفی بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما هّّم حضور خواهند داشت که می‌توان با آن‌ها همگرایی و هم‌افزایی داشت و از تجربه آن‌ها استفاده کرد. یکی از اتفاقات خوب نمایشگاه این است که پلتفرم‌ها می‌توانند خودشان را معرفی کنند.

افراسیابی نیز در پایان این نشست با معرفی عباس کریمی به‌عنوان دبیر ستاد خبری نمایشگاه خاطرنشان کرد: از میان ۹۶ سکویی که تا کنون برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام شده تا این لحظه ۲۰ سکو برای همکاری با معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا برای برگزاری پویش‌ها و مسابقات ویژه و جذاب در زمان برگزاری نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که اخبار تکمیلی در زمان برگزاری نمایشگاه اعلام خواهد شد. همچنین سکوهایی که در نمایشگاه حضور داشته باشند توسط شبکه‌های رادیویی، برخی برنامه‌های تلویزیونی و روزنامه جام‌جم طبق توافقی که انجام داده‌ایم معرفی می‌شوند.

نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر ساترا در یک قدمی برگزاری

۵۷۵۷

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا