استان ها

واگذاری قلعه صمصام به بخش خصوصی بهترین راهکار برای مرمت این بنا است

واگذاری قلعه صمصام به بخش خصوصی بهترین راهکار برای مرمت این بنا است

سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز گفت: بهترین کار برای بازسازی و بهره‌برداری از قلعه صمصام، واگذاری آن به بخش‌خصوصی با کاربری فرهنگی برای عموم است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «یحیی دارایی» در بازدید از قلعه صمصام، اظهار کرد: این قلعه یکی از بناهای تاریخی است که در کنار پل خاتون قراردارد و در سال‌های گذشته هم مرمت‌هایی در آن انجام شده است.

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز با بیان اینکه امسال هیچ اعتباری برای بنا ابلاغ نشده، اظهار کرد: یکی از بهترین روش‌های برای مرمت و بهره برداری از قلعه صمصام واگذاری به بخش خصوصی است.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در این قلعه از سوی بخش دولتی و خصوصی وجود دارد.

دارایی با بیان اینکه باید کاربری، فرهنگی و درخور و شأن این بنا باشد، اظهار کرد: با تعامل با شهرداری قرار است محور فرهنگی از امامزاده حسن به کاروانسرای شاه‌عباسی و از کارونسرای شاه‌عباسی به قلعه صمصام و پل خاتون ایجاد شود و شهرداری مجری این کار است.

وی افزود: اکنون شهرداری به جد به دنبال این است که در فاز اول از امامزاده حسن تا کاروانسرای شاه‌عباسی انجام شود. در فاز دوم بعد از رفع موانع ترافیکی این محور تا قلعه صمصام و پل خاتون ادامه می‌یابد.

46

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا