رپورتاژ

چاپ سه بعدی انگشتر – 4 منبع جهانی معروف برای یافتن برترین طراحیها

به دنبال خرید جواهرات بدلی برای اضافه کردن به مجموعه خود هستید؟ چرا انگشتر و حلقه ازدواجهای قابل پرینت سه بعدی را امتحان نمی کنید؟ در مطلب مخازن آنلاین مورد علاقه برترین فایل3بعدی انگشتری را توضیح میدهیم.

چرا چاپ سه بعدی جواهرات؟

مدتهاست که استفاده از چاپگرهای سه بعدی متریال رزین در صنعت جواهرسازی به محبوبیت خاصی تبدیل شده است (حتی در ایران). این روش ساخت منحصر به فرد به طراحان قالب جواهرات اجازه می دهد تا از محدودیت ها رهایی یابند و قطعات خیره کننده و خلاقانه ای طراحی کنند. همچنین هزینه‌های تولید طرح‌های خاص را نیز کاهش می‌دهد و به هر کسی اجازه می‌دهد فایلی را از اینترنت بگیرد و جواهر خود را پرینت سه بعدی کند (در کشورهای پیشرفته خدمات دهندگان آنلاینی به عموم مردم امکان چاپ سه بعدی طرحهای جواهرات سفارشی را فراهم کرده اند).

در ادامه برخی از این خدمات دهندگان جهانی حوزه چاپ انگشتر را معرفی می کنیم.

  1. Shapeways

https://www.shapeways.com/marketplace/jewelry/rings

«شِیپ وِیز» یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برندهای بازار چاپ سه بعدی آنلاین است. مخزن آنها با هزاران حلقه قابل پرینت و با امکان آپلود فایل دلخواه، آماده سرویس دهی به مشتریان خود میباشد.

تمامی طرح های Shapeways از طریق شرکتها و واسطه های محلی بروزرسانی می شود. طراحان مدل ها را در پنل فروشگاهی خود در Shapeways آپلود می کنند. هنگامی که سفارشی ثبت می شود، Shapeways حلقه را روی پرینترهای سه بعدی صنعتی و با کیفیت بسیار بالا چاپ می کند و مدل را قبل از ارسال به درب منزل مشتری، بدقت از نظر کیفیت بررسی می کند.

بسته به طرح، Shapeways از مواد مختلفی مانند طلا، نقره، برنج، آلومینیوم، پلاستیک و موارد دیگر استفاده می‌کند. قیمت ها بسته به جنس و فروشنده متفاوت است. قیمت حلقه های پلاستیکی حدود 10 تا 30 دلار است، در حالی که قیمت طلا می تواند 500 دلار یا بیشتر باشد. همچنین سبکهای مختلفی از طراحی وجود دارد که می توانید آنها را مرور کنید، مانند دیزاین ارگانیک، هندسی یا الگوهای جانوران.

  1. i.Materialise

https://i.materialise.com/en/shop/category/jewelry/rings

«آی متریالایز» مکان فوق العاده دیگری برای انتخاب طرح و پرینت انواع جواهرات از جمله انگشتر و حلقه ازدواج است. i.Materialise از رقبای سرسخت Shapeway، محسوب میشود. هنگامی که یک طرح حلقه انگشتری را از سایت سفارش می دهید، تیم پشتیبانی آن طرح را با چاپگر سه بعدی صنعتی می سازد، سپس کیفیت چاپ را پردازش و نتیجه را برای سفارش دهنده ارسال می کند. نهایتا با تایید مشتری، محصول به آدرس دلخواه پست میگردد. مواد موجود شامل هر دو فلز (طلا، نقره، برنج) و پلاستیک (ABS، رزین) است. شما می توانید یک انگشتر برنجی را با قیمت حدود 40 دلار تهیه کنید، اما یک انگشتر طلا حداقل 350 دلار خرج دارد.

  1. Etsy

https://www.etsy.com/ca/market/3d_printed_ring

«ایتسی» یک بازار آنلاین پر از اقلام جالب از جمله صدها انگشتر قابل پرینت است. برخلاف Shapeways یا i.Materialise، برند Etsy در واقع حلقه ها را خودش چاپ نمی کند. بلکه رسیدگی به سفارشات به انبوه فروشندگان واسطه واگذار می شود، بنابراین حتماً کیفیت چاپ فروشنده انتخابی را بررسی کنید. قیمت ها به طور قابل توجهی متغیر است، از 15 دلار برای حلقه های پلاستیکی تا 700 دلار برای قطعات طلای بزرگ. با این وجود، سفارش پرینت انگشتر با موادی مانند طلا، نقره و پلاستیک در کیفیت بالا امکانپذیر است. تنوع طرحها از حلقه های بدلی فانتزی فیجت گرفته تا قطعات مینیمالیستی زیبا، همگی در Etsy موجود است.

  1. Thingiverse

https://www.thingiverse.com/?page=1&category_id=64

«تینگیورز» تا هنگام انتشار این مقاله بعنوان بزرگترین مخزن فایل اختصاصی چاپگر سه بعدی جهان لقب گرفته است. توجه کنید که این وبسایت فقط مخزن دانلود فایل است و خدمات چاپ ارائه نمیکند. تمامی مدلهای سه بعدی این وبسایت رایگان منتشر میشوند. این وبسایت میلیونها طرح سه بعدی در تمامی حوزه های طراحی از جمله جواهرات را منتشر میکند. انتخاب طرح در تینگیورز به آسانی سایتهای خدمات دهنده سطور قبلی نیست، اما همچنان ارزش بررسی را دارد. کافیست به انگلیسی در بخش جستجوی تینگیورز کلماتی مثل ring یا jewelry را وارد کنید.

بهترین ویژگی Thingiverse آنست که بیشتر فایلها روی چاپگر FDM خانگی (متریال رشته ترموپلاستیک) قابل چاپ هستند (در فرمت STL). بنابراین کسانی که دارای چاپگر سه بعدی رومیزی هستند، فرصت خوبی دارند؛ چون می توانید انگشتر دلخواه را با هزینه کمی چاپ و سپس با پولیشکاری فلزی یا دیگر مواد، آنرا به یک جواهر پرارزش تبدیل کنید. دوباره میگوییم همه فایل‌های موجود در مخزن Thingiverse برای استفاده و دانلود رایگان هستند!

خب به عنوان هدیه خواندن این مطلب یک سورپرایز برایتان داریم: اگر علاقمند به پیدا کردن مدل سه بعدی جواهر هستید، پیشنهاد میکنیم “کالکشن انگشتر” را بررسی کنید. در اینجا جدیدترین و جذابترین فایلهای قابل چاپ سه بعدی انگشتر و حلقه ازدواج از بزرگترین مخازن فایلینگ جهانی جمع آوری شده است و حالا شما میتوانید به رایگان همه آنها را دانلود کنید!

Source: 3D Printed Ring – 4 Best Sources to Find the Perfect Model

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا