رپورتاژ

چند راه ساده و کاربردی برای اعتماد سازی در وب سایت

فرض کنید شما یک وب سایت دارید. فرقی نمی کند حیطه کاری تان چیست و چه کاری انجام می دهید. اگر قرار است مشتریانی از طریق وب سایت جذب کنید مهم است که اعتمادسازی کرده باشید. وب سایت شما به جای شما صحبت می کند. زمانی که مشتریان وارد سایت شما می شوند قرار است با خواندن اطلاعات و بررسی های لازم از شما خرید کنند و یا برای خدمات با شما تماس بگیرند. این مهم است که وب سایت شما چه تصویری از شما در ذهن مخاطب ایجاد می کند. مهم است که خود را به جای مشتری بگذارید و ببینید که اگر مشتری بودید انتظار داشتید چه چیزهایی در سایت وجود داشته باشد. اگر بازدید کننده از طریق وب سایت به شما اعتماد کند کالای شما را می خرد. و یا حداقل با شما تماس می گیرد.

گذاشتن عکس های واقعی از کالا

اگر یک سایت فروشگاهی دارید مشتری باید در صفحه هر محصول عکس های کالا را ببیند. مهم است که عکس کالای شما واقعی باشد. برخی تصاویر غیر طبیعی هستند و مشتری نمی تواند بداند که کالای شما دقیقا چه شکلی است و چه شمایلی دارد. برای هر محصول عکس واقعی بگذارید. هر چه تعداد عکس های شما بیشتر باشد بهتر است. تلاش کنید تا از همه زوایای محصول عکس بگذارید. مشتری باید تصور خوبی از ظاهر واقعی کالای شما داشته باشد. تصاویر شما باید کیفیت بالایی داشته باشند تا اگر کاربر دوست داشته باشد بتواند زوم کند و جزئیات ریز تری از کالا را ببیند. همچنین سعی کنید عکس های مربع و یک اندازه برای محصول قرار دهید.

درج محتوای کامل و مشخصات فنی

به موارد مهم و فاکتورهای کلیدی کالا توجه کنید. فرض کنید کالای شما یک گوشی موبایل است. باید یک جدول مشخصات فنی داشته باشید که فاکتورهای مهم کالا در آن وجود داشته باشد. مواردی مثل کیفیت دوربین، حافظه داخلی، میزان نگهداری شارژ و… باید در این جدول باشد. همچنین توضیحات تکمیلی از کالا داشته باشید. به این صورت می توانید مشتری را مجاب کنید که این کالا را بخرد. توضیحات کافی و کامل در مورد محصول باعث می شود که بازدید کننده سایت شما سوالی در ذهنش نباشد و با خیالی آسوده کالا را بخرد. محتوایی که برای محصول می نویسید باید جذاب باشد. از جملات کوتاه کوتاه استفاده کنید تا کاربر آنلاین به آسانی و به سرعت بتواند آن را بخواند. به زبان دیگر متنی بنویسید که خوانایی خوبی داشته باشد. از تیترهای جذاب استفاده کنید. همچنین از ترکیب تصویر و متن برای گیرایی و جذابیت بیشتر این قسمت استفاده نمایید.

درج نحوه کار و خدمات

ممکن است که سایت شما فروشگاهی نباشد. به طور مثال ممکن است سایت شما مربوط به یک سازمان و یا شرکت باشد. به این صورت ممکن است که کار شما خدماتی باشد. شما خدماتی برای عرضه دارید. این خدمات می توانند در هر حوزه ای باشند. مهم است که خدمات شما به درستی توضیح داده شوند. این که چطور کار می کنید و نکات مثبت کار شما چیست. فرض کنید که کار شما شست و شوی مبل است. در این صورت می توانید تصاویری از مبل های شسته شده نیز در این صفحه بگنجانید. در این صورت بازدید کننده با شما تماس می گیرد و در مورد جزئیات کار با شما صحبت می کند.

نماد اعتماد الکترونیکی:

یگی از مهم ترین کارهایی که باید بکنید اخذ نماد اعتماد الکترونیکی است. نگران نباشید زیاد سخت نیست. تمامی مراحل به صورت آنلاین انجام می شود. در وب سایت اینماد می توانید ثبت نام کنید و دامنه سایت خود را معرفی کنید. پس از بررسی و در صورت داشتن فاکتورهایی که بشود به شما اینماد داد این نماد به شما داده می شود. این نماد را در سایت خود قرار دهید تا بازدکننده ها به شما اعتماد کنند. هرچه کار شما حساس تر باشد داشتن نماد اعتماد الکترونیکی مهم تر می شود. به طور مثال در طراحی سایت داروخانه اعتماد سازی مهم تر می شود. چرا که بازدید کننده باید مجاب شود کالایی را بخرد که به طور مستقیم با سلامت او در ارتباط است. او باید مطمئن شود که شما واقعا یک داروخانه هستید و کالاهای شما قابل اطمینان است.

ظاهر و گرافیک حرفه ای و مورد قبول

این که سایت شما چه ظاهری دارد می تواند در جذب کاربران تاثیر بگذارد. وقتی شما طراحی سایت اختصاصی و بسیار حرفه ای دارید ممکن است کاربر دوست داشته باشد برای خدماتش از شما کمک بگیرد. و یا دوست داشته باشد کالایی را از شما بخرد. یک سایت شیک و حرفه ای با طراحی مورد قبول با توجه به نوع دسته بندی سایت باعث افزایش مشتریان شما می شود. بسیاری از کاربران با مشاهده چنین سایتی اصلا به دنبال نماد اعتماد الکترونیکی نیز نمی گردند.

و بد نیست کمی در باره وب سایت هایی که کلا نماد اعتماد ندارند و مشتری زیادی دارند نیز صحبت کنیم. برخی اشخاص صاحب یک شرکت نیستند. اما خدماتی دارند که می توانند ارائه دهند. و با توجه به این که یک مکان مشخص ندارند و یا به هر دلیلی نمی توانند نماد اعتماد داشته باشند. این افراد به قول معروف به صورت فریلنسری کار می کنند. و باید سایتی به حدی حرفه ای داشته باشند که بتوانند بازدید کننده را به یک مشتری تبدیل کنند.

درج نمونه کارها

اگر کار شما خدمات است حتما کارهای زیادی دارید که تا به حال انجام داده اید. این کارها را به عنوان نمونه کار در وب سایت خود درج نمایید. یک صفحه اختصاصی داشته باشید که نام آن نمونه کارها و یا سوابق و یا چنین چیزی باشد. این صفحه باید در منوی سایت و در جایی باشد که کاربر آنلاین به راحتی بتواند آن را مشاهده کنید. یعنی دسترسی به این صفحه راحت باشد. نمونه کارهای خود را در این صفحه درج کنید. هر نمونه کار باید یک صفحه جداگانه داشته باشد و به طور کامل و دقیق توضیحات برای آن بنویسید. هر بار که یک کار جدید انجام می دهید آن را به صورت نمونه کار در این صفحه قرار دهید. بدیهی است که هرچه نمونه کارهای شما بیشتر باشد بازید کننده بیشتر به شما اعتماد می کند و مجاب می شود با شما تماس بگیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا