رپورتاژ

از پرداخت‌یاری چه می‌دانید؟

در فضای مجازی و اینترنت شاید بسیار کلمه پرداخت‌یاری را شنیده باشید، آیا می‌دانید شرکت‌های پرداخت‌یاری چه فعالیتی انجام می‌دهند؟ در این متن قصد داریم درباره شرکت‌های صحبت کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا با همراه شوید.

پرداخت‌یار کیست؟

از سوی بانک مرکزی علاوه‌بر درگاه پرداخت مستقیم مجوز درگاه پرداخت واسط که راهی امن برای پرداخت‌های الکترونیکی بود، صادر شد. نیاز مردم به بستر امنی برای پرداخت‌ها با بیشتر شدن با بیشترشدن فعالیت در فضای اینترنتی و خرید و پرداخت بیشتر شد.

با اخذ مجوز از بانک مرکزی و سامانه شاپرک شرکت‌ها می‌توانند خدمات پرداخت ارائه دهند. شرکت‌های پرداخت‌یاری طبق قوانین بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.

اصول فین‌تک

فین‌تک در مهرماه سال ۱۳۹۵ با حضور مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی ایران فعالیت خود را شروع کرد.

به گفته مدیرکل فناوری اطلاعات عوامل حیاتی برای فین‌تک‌ها وجود دارند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. محدودیت‌ها همیشه در رأس این سه عوامل وجود دارد و اگر به آنها نزدیک شوید بانک مرکزی با کمک نهادهای قانون‌گذار با آنها برخورد خواهد کرد.

خلق پول

خلق پول، بسیار مهم بوده و در رأس مثلت فین‌تک است. برای خلق پول باید فاکتورهای مشخصی در کنار هم قرار بگیرند و بانکی مرکزی هم به این اصل بسیار اهمیت می‌دهد. در بسیاری از کسب‌وکارها نمی‌توان از این اصل گذشت و یکی از این فاکتورها ابزار ذخیره ارزش است.

دومین فاکتور این است که افراد از شما می‌پذیرند که بدهی شما پاس می‌شود و شما جایگاه اجتماعی مناسبی دارید. سومین فاکتور تبدیل‌پذیر بودن پول است می‌تواند پول به اشکال دیگری مانند اسکناس، سپرده و… تبدیل شود.

برای خلق پول باید سه فاکتور اصلی این مثلث را داشته باشید. بانک مرکزی و بانک‌ها طبق قوانین کشور ما، دو گروهی هستند که مجوز خلق پول دارند. با دسته‌چک دادن به مردم، بانک‌ها خلق پول می‌کنند و غیر از این دو گروه، هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند خلق پول کند.

خریدوفروش ارز

خریدوفروش ارز، دومین رأس این مثلث است. خریدوفروش ارز نیز قوانینی دارد و طبق قوانین کشور، فقط سه گروه مشخص می‌توانند خریدوفروش ارز انجام دهند.

بانک مرکزی، اولین گروهی است که می‌تواند به بانک‌ها ارز بفروشد. بانک‌ها و صرافی‌ها نیز دو گروه دیگری هستند که می‌توانند ارز بفروشند. زمانی که ارز خارج از این سه گروه مبادله شود، کار قاچاق شناخته شده و این کار جرم محسوب می‌شود.

صدور ابزار پرداخت

ابزار پرداخت صدور مثل کارت سومین رأس مثلث است. مرکز توسعه تجارت الکترونیک آئین‌نامه ساماندهی وب‌سایت‌های تجمیع‌کننده (واسط پرداخت)، تهیه و در دسترس شرکت‌ها و نهادهای مربوطه قرار داده تا اخبار و رسانه‌های غیررسمی مانند شبکه‌های اجتماعی، اخبار ضدونقیضی درباره قوانین حاکم بر پرداخت‌یارها اعلام نکنند.

آشنایی مزایای پرداخت‌یاری

· ساماندهی درگاه‌های پرداخت واسط

· جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی مالی سایت‌ها

· افزایش نظارت شاپرک بر امور مالی سایت‌ها

· ارائه یک کد پذیرندگی برای هر پذیرنده

· واریز سود کارمزد پذیرنده‌ها به‌حساب شرکت پرداخت‌یار

. مدیریت بهتر فهرست سیاه پذیرندگان

· عدم نیاز به نگهداشت کل هزینه‌ها توسط پرداخت‌یار (تنها کارمزد تراکنش نگه داشته می‌شود)

و در پایان

درگاه پرداخت امن و سریع سیزپی کمک می‌کند تا برای کسب‌وکار آنلاین خود درگاه پرداخت اینترنتی تهیه کنید و از سایر مزایای آن مانند لینک پرداخت بهره‌مند شوید. فراموش نکنید که بادقت و بررسی شرکت‌ها انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید.

افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است

درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را داراست. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به‌گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه دریافت درگاه پرداخت با شماره ۸۸۴۶۰۳۸۴ در تماس باشید.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا