ورزشی

گل پرسپولیس آفساید بوده یا نه؟/ پاسخ دبیرکل فدراسیون و چهره سابق داوری به خبرسازترین صحنه لیگ

گل پرسپولیس آفساید بوده یا نه؟/ پاسخ دبیرکل فدراسیون و چهره سابق داوری به خبرسازترین صحنه لیگ

.هدایت ممبینی در حاشیه جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، گفت: افشاریان در جلسه امروز حضور نداشت. اصولی هم به دلیل مسابقات لیگ یک رفت. منتظر رای دادگاه هستیم. افشاریان استعفا داده و دوست داشتند تا از حواشی دور باشند تا این موضوعات نیز بررسی شود.

وی در خصوص اینکه افشاریان دوباره به دادگاه انقلاب احضار شده، گفت: من در جریان نیستم زیرا که ما را در جریان نمی‌گذارند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در رابطه با پرونده فساد در فوتبال اظهار کرد: وقتی جریانی به وجود می‌آید خیلی‌ها به درست و غلط به آن دامن می‌زنند. در رابطه با این پرونده اطلاعات ما زیاد نیست. وقتی رای دادگاه برسد فدراسیون فوتبال در جریان قرار خواهد گرفت و الان فقط بازپرسی است.

وی در خصوص مجوز حرفه‌ای که چند باشگاه نتوانستند بگیرند، اظهار کرد: باشگاه سپاهان بدون هیچ جریمه و قید و شرطی مجوز حرفه‌ای را دریافت کرد. باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، گل گهر، فولاد، تراکتور و آلومینیوم اراک توانستند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند. ما یک سری مشکلات داشتیم که آن پرونده‌ها به کمیته انضباطی می‌رود تا حل شود. برخی باشگاه‌ها مثل پیکان، شمس آذر قزوین، نساجی و هوادار مجوز ملی را دریافت کردند ولی نتوانستند مجوز حرفه‌ای را به دلیل برخی آیتم‌ها دریافت کنند. ۵ باشگاه نیز استقلال خوزستان، ذوب آهن، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و ملوان موفق نشدند که مجوزهای ملی و حرفه‌ای را دریافت کنند. این باشگاه‌ها به طور جد باید تلاش کنند و حداقل مجوز ملی را دریافت کنند.

وی در خصوص گل پرسپولیس و قهرمانی این تیم ادامه داد: یکی از جذابیت‌های لیگ ما این بود که تا هفته آخر تکلیف قهرمانی روشن نشده بود و از باشگاه‌ها تشکر می‌کنم. رقابت خیلی خوبی بود. در خصوص آن صحنه نیز من نمی‌توانم چیزی بگویم زیرا که سخت است. من هم کسی را ندیدم که به طور قطع بگوید، آفساید بوده یا نبوده. در یک سانت ۲ سانت برخی اوقات ویدیوچک نیز نمی‌تواند متوجه شود. این صحنه‌ها با چشم مسلح نمی‌توان تشخیص داد و من حق را به کمک‌داور می‌دهم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص بیانیه‌دادن‌های این فصل و اتهاماتی که برخی مربیان و تیم‌ها می زدند، اظهار کرد: ما یک خانواده هستیم، خانواده بزرگ فوتبال. آخر جام هم یک تیم قهرمان می‌شود و همه باید به هم احترام بگذاریم. یک سری اتفاقات داوری نیز وجود دارد و همه به هم باید احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: ارکان قضایی و آئین‌نامه‌ها شاید نیازمند اصلاح باشد ولی خودمان باید احترام بگذاریم. بگذارید مردم ایران لذت ببرند. مرتب تیمی می‌بازد، دوم می‌شود و این چرخه ادامه پیدا می‌کند. ما اگر همه به هم احترام بگذاریم، به جذابیت فوتبال که این همه تماشاگر دارد، کمک کنیم. کسی نباید ذهنیت بدی داشته باشد.

ممبینی در خصوص اینکه برخی هواداران نسبت به برخی تصمیمات داوران بدبین هستند، گفت: ما همه فوتبال را دیدیم، یک صحنه‌ای بوده که هیچ کس نتوانسته به طور قاطع بگوید آفساید است یا نه. تکنولوژی نیز که نداریم. ما هم نمی‌توانستیم این ۳ بازی آخر را با VAR برگزار کنیم زیرا که فیفا به ما مجوز نمی‌دهد و به زور برای دربی مجوز داد.

دبیر کمیته فدراسیون فوتبال اظهار کرد: من ۱۰ بار چک کردم ولی اصلا نمی‌شود تشخیص داد که آفساید بوده یا خیر.

وی در خصوص اینکه برخی بانوان نسبت به بلیت فروشی معترض بودند، گفت: ما در اکثر مواقع در فصل آینده لیگ برتر سخت‌گیری‌هایی خواهیم داشت. بحث بلیت فروشی به باشگاه‌ها مربوط می‌شود و نباید بگوییم فدراسیون. همه باشگاه‌ها باید در کنار هم، بحث بلیت فروشی و بحث ورزشگاه را پیگیری کنند تا هواداران به راحتی به ورزشگاه بیایند.

بیشتر بخوانید: گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ +عکس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا