فرهنگی و هنری

۱۰۰ قسمت برنامه تلویزیونی برای شناخت دقیق‌تر طب مکمل ایرانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا سلطانی تهیه کننده برنامه «سلامتکده» گفت: از آنجایی که «شبکه سلامت»، شبکه تخصصی در حوزه سلامت فعالیت می کند ضرورت داشت درخصوص یکی از مباحثی که این روزها در بین افراد جامعه بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفته است، برنامه ای تهیه شود تا اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به این حوزه به مخاطبان و علاقه مندان داده شود.
وی افزود: برای ساخت چنین مجموعه ای بر اساس شناخت فضای طب سنتی، ظرفیت ها و همچنین کژتابی هایی که در این حوزه وجود دارد، برنامه ای طراحی کرده ایم که جایگاه طب سنتی در ذهن مخاطب به جایگاه طب مکمل تغییر یابد چون متاسفانه طب سنتی در بین برخی مردم، در عطاری خلاصه می شود.
وی خاطرنشان کرد: اساس «طب سنتی» یا «طب مکمل» بر «حفظ الصحه» است. از آن جایی که طب سنتی ایرانی از شاخه های طب مکمل است که کل‌نگر است و تمام اعضای بدن را به عنوان شبکه‌ای به هم پیوسته بررسی می‌کند. در این طب، تأکید فراوان بر «پیشگیری» در قالب «اصول حفظ سلامتی» است و هسته محتوای «سلامتکده» نیز این اصل را دنبال می کند که به جای نسخه پیچیدن، راهکار و توصیه هایی را برای پیشگیری از بیماری ها و شیوه تغذیه درست و زندگی سالم بیان کند. در «سلامتکده» اصلاح رویکرد درباره استفاده از گیاهان دارویی صورت می گیرد.
تهیه کننده برنامه «سلامتکده» تاکید کرد: طب یک جریانی است که مثل فرهنگ رشد می کند و همان طور که طب مدرن پیشرفت هایی داشته در طب سنتی و مکمل هم پیشرفت هایی داشتیم. هم اکنون در بین شرکت های داروسازی و شرکت های دانش بنیان از داروهایی استفاده می شود که بر پایه گیاهان دارویی ساخته می شود که دانشگاه ها و مراجع پزشکی آن را تایید کردند. خیلی از کشورها و سازمان های بین المللی هم در حوزه طب مکمل کارهای علمی می کنند و اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه انجام داده اند.
سلطانی اظهار داشت: «سلامتکده» علاوه بر بخش گفت و گو و حضور کارشناسان، از بخش هایی همچون موشن گرافیک برخوردار است که اطلاعاتی درباره موضوع برنامه و یا این که طب مکمل در دیگر کشورها چگونه است و بهره مندی از این دانش منحصر به ایران نیست، ارائه می دهد.
وی تاکید کرد: بهره‌گیری از منابع غنی طب سنتی برای درمان بیماری‌ها می‌تواند ستونی محکم برای حفظ و بازگشت سلامتی باشد. این مهم اگر همراه با استفاده از پیشرفت‌های طب نوین پزشکی باشد، می‌تواند بیماران را به سمت درمان در مسیری صحیح‌تر، با هزینه کمتر، بازده بیشتر و عوارض کمتر هدایت کند.
«سلامتکده» قرار است در ۱۰۰ قسمت روی آنتن برود. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه با تهیه کنندگی علیرضا سلطانی و اجرای فریبا باقری ساعت ۱۷ از آنتن شبکه سلامت پخش می شود.

۵۷۲۴۵

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا